Värmlands KH

Om Värmlands Kaninhoppare

Värmlands Kaninhoppare är en ideell förening och bildades den 10 oktober 1994.

Klubben har till syfte att se till att barn, ungdomar och vuxna på ett rättvist och trivsamt sätt ska kunna utöva och utveckla sitt fritidsintresse kaninhoppning, samt upprätthålla en god tävlingsmoral bland de aktiva. Föreningen känner också ett ansvar för kaninerna och hur de behandlas både på och utanför tävlingsbanan.

Här finns medlemmar i alla olika åldrar, allt från vår yngsta medlem som är född 2006 till vår äldsta medlem som är född 1957.

Värmlands Kaninhoppare är ansluten till Sveriges Kaninhoppares Riksförbund, SKHRF, och därigenom är alla våra medlemmar automatiskt anslutna dit.

SKHRF bildades den 3 september 1994. Till riksförbundet är alla officiella hoppklubbar i Sverige anslutna. Det är endast dessa klubbar som kan anordna officiella tävlingar samt stå som arrangör för de Svenska Mästerskapen och andra mästerskapstävlingar.

Klubbens officiella mail-adress: klubben@varmlandskh.se